Inese Pāvule
JIRMV/MVa – IP 4 Intervija ar skolotāju Inesi Pāvuli Datums: 14.06.2012 Ilgums: 5.25 min
Labdien, skolotāj!
Labdien!
Kā vispār jūs izvēlējāties uzsākt mācības mūzikas novirzienā? Kāpēc? Un kāpēc tieši kā mūzikas teorētiķis nevis, piemēram, pianistu, ērģelnieku vai vokālistu skolotāja?
Par mūziķi es kļuvu laikam tāpēc, ka mans tēvs bija mūziķis.. ē viņš spēlēja vairākus instrumentus un viņš arī strādāja mūsu mūzikas vidusskolā...ēēff . Varbūt mana profesijas izvēle sākās taj brīdī, kad man bija viens gads un tētis nopirka klavieres (smejas). Un par teorijas nodaļu, tā bij jauna nodaļa. To atvēra, laikam..ēē, es biju trešajā vai ceturtajā..ē krusā vispār šajā nodaļā un tad, kad atvēra nodaļu, tad arī tētis mani iedvesmoja un viņš teica :”Lūk tev būs jauna nodaļa, kur mācīties ”(smejas).
Vai arī jūs pabeidzāt JIRMV?
Jāā... es esmu pabeigusi gan bērnu mūzikas skolu gan mūzikas vidusskolu.
Cik ilgu jūs jau strādājat JIRMV?
Man ir pērļu jubileja bijusi pagāšgad 30.gadus strādāju.
Es vēlētos uzzināt vai jums ir kādi piedzīvojumi vai smieklīgi atgadījumi kas notikuši skolotāju vidū vai arī skolotāju un audzēkņu starpā! Visu šo gadu laikā kamēr vien jūs strādājat!
Noteikti tādi gadījumi ir bijuši daudz, bet tagad es nevaru atcerēties vienīgais (nopūšās), kas paliek prātā tādīīī smieklīgi audzēkņu pārveidoti skaņdarbu nosaukumi, piemēram, operāā „Silvijas bārdzinis” vai ēēm..oo operas pamatā ir darbs „Kailā Amēlija ” vaīī opera „Afiģēnija Aulīda”(iesmejas)..ez..ezz..”Zzvejnieka mīla ” un un vēl citi darbi (smejas).
Jums ir bijuši kādi īpaši audzēkņi, kas varbūt tagad studē vai arī jau strādā par mūzikas teorētiķiem, pēc jūsu piemēra vai arī vienkārši kaut kāds audzēknis, kas palicis ļoti spilgti atmiņā!
Mums visi audzēkņi studē(smaidīgi ieķiķinās). Ē..un..ē un audzēkņu mums nav tik daudz un teorētiķi mums ir bijuši vienmēr ļoti tuvi ē..un..nu mēs sadarbojamies ēē.. Vēl, kas ir interesanti, ka teorijas nodaļas audzēkņi viņi nav tā teikt piestiprināti vienam skolotājam. Tie ir mūsu kopīgie bērni, jo tos māca solfedžo, harmonijas, mūzikas literatūras skolotāji un visi šie priekšmeti ir svarīgi. Un ar ļoti daudziem audzēkņiem mums ir tādas labas attiecības, satiekamies, sadarbojamies un, un tas nav svarīgi vai viņš strādā kādā nozīmīgā iestādē vai viņš ir direktors vai viņš ir labs skolotājs.
Kas ir mainījies pašiem gadiem, kamēr jūs strādājat JIRMV, varbūt uz labo vai uz slikto pusi?
Skola mainās visu laiku. Tā kā Rainim: ”Pastāvēs, kas pārvērtīsies”. Un tai ir jāmainās. Parasti mums liekas, ka viss mainās uz slikto, bet ja tā padomā, tad tā nemaz nav. Un ēē... nevarētu būt tas pats visu laiku un tad arī ir interesantās strādāt, ja mainās. Tākā mums mainās programmas. Nu itkā tas jau ir grūti katrreiz pārskaņoties , bet tomēr tas liek tā kaut ko jaunu padomāt un tikai neiet visu laiku vecās sliedēs. Jūs apmierina jūsu izvēlētā profesija?
Jā, mani apmierina mana profesija! Es nesen ēē.. man bija saruna un mēs runājām, ko darītu, ja, piemēram, mums būtu ļoti daudz naudas. Miljons! Un tad es domāju, ka es visvairāk gribētu, lai man būtu tāds asistents vai sekretārs, kas darītu nu tādu tehnisku darbu. Papīrus kaut ko nokopēt kaut ko sameklēt kaut ko sagatavot, stundas laikā arī varētu palīdzēt man pieiet pie, pie katra galda un paskatīties. Un tad es būtu laimīga, pavisam (smaida)!
Kā nobeigumā es vēlētos jums lūgt izteikt kādu novēlējumu visiem, visiem, kas ir saistīti ar JIRMV! Es domāju, ka mūsu skolā ir ļoti labi audzēkņi, ļoti labi skolotāji un es novēlu, lai arī turpmāk mums paliek tādas draudzīgas un siltas sirsnīgas attiecības un lai skola mainās uz augšu (pacilāta sejas izteiksme)!
Paldies par interviju!